lördag 24 september 2011

Turist I Tillvaron vol 1 LP

Första volymen av Sörlings samlingsplatta är då ute, och även om jag inte haft den i många dagar så känns det ändå som att jag är redo för en recension. Det har ju kommit ett par stycken sådana här samlingar nu som anammat dom gamla Really Fast plattorna där alltså banden själva är med och finansierar släppen. Både Chaos In Sweden och Dimmorna Skingras (som jag hade ett litet finger med i) är ju gjorda på samma sätt. Och jag fullkomligt älskar detta upplägg då det inte blir alltför dyrt och det blir jäkligt bra spridning på skivan. Denna är påkostad med ett fläskigt gatefold omslag vilket är väldigt iögonfallande och får den att sticka ut lite. Sedan har varje band en egen ruta i uppviket. Det är dock ett mysko vitt streck över hela konvolutet + en klisterlapp, men det kanske bara är på recensionsexen? Hursom så är det inget som stör. Om jag sedan går över till banden så känns det som att jag behöver inte raljera över dom så mycket då detta är en skiva man köper om man har det minsta intresse av svensk punk. Dom flesta stilar finns representerade, men jag måste säga att jag saknar någon riktig råpunksdänga att hytta med näven till. Långt ifrån alla band faller mig på läppen, men det är som sagt bara en struntsak här för bara grejen att plattan finns är nog som köpargument. Riktiga guldkorn finns dock, och i mitt fall så heter dom Dick Tracy, Kronofogden, Prins Carl, Abjekt och Varsel. Tror att vol 2 och 3 är i det närmaste klara vad gäller medverkande band, så det är snabba ryck här. Imponerande jobb Sörling och hoppas att det blir många fler volymer innan du ledsnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar