lördag 7 april 2012

Parasight - Moral Recession 7''

En 7'' med för mig okända Parasight från Köpenhamn damp ner i brevlådan för ett tag sedan, och det är ju alltid trevligt med band man inte hört förut. Och jag måste säga att Parasight var ett jävligt välkommet tillskott i min samling. Hardcore modell 2000-tal möter metal... Låter kanske inte så upphetsande i skrift då jag brukar vara måttligt road när det blandas för mycket, men Parasight tar det bästa från dessa genrer och mosar ihop det ypperligt bra. Tänk Wolfbrigade, (sena) Disfear och det bästa från Tragedy i brottningsmatch med Entombed. Lite knepigt kan tyckas att jag nämner både sena Disfear och Tragedy då jag inte gillar något av dessa band speciellt mycket, men Parasight lyckas göra något bra av det. Gitarrslingor gör ju enligt mig ofta mer skada än nytta, med vissa undantag naturligtvis, men Parasight lyckas övertyga mig och här funkar det. Det är gött sväng hela skivan igenom med fläskigt basljud och D-takten sitter där den ska. Som sagt så gillar jag detta och tror att det kan tilltala både hc/punk-tomtar och folk som är inne mer på metallsvängen. Jag kommer definitivt plocka fram den med jämna mellanrum framöver och kolla in framtida släpp från bandet. Knip en från Screaming Records innan det är för sent för jag tror att den endast är pressad i 200 ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar