måndag 21 januari 2019

Disbärs - No Future Käng Kassett

Råpunk från Schövvdä är fan inget man är bortskämd med så det här var välkommet som fan! Den gode Silverräven (aka Jon) har samlat ihop 3 inspelningar med Disbärs och släppt på kassett. Så långt allting gott. Men som oftast är när man får feeling så händer nåt jävelskap, och i detta fallet innebar det att A-sidan på min kassett är ospelbar... Jäfvulen. Det svajar som fan och brummar och har sig. Så första inspelningen ("No bass" från 2017) har jag ingen aning om hur den låter. Även första låten på B-sidan börjar lite svajjigt, men nu är ljudet betydligt bättre så man hör ju vad som händer. Råpunk i den klassiska svenska skolan som den lät på det glada 80-talet. Både riff och låttitlar osar gamla Really Fast 1-3. Så även ljudet. Jag tycker det är helt okej.  Och även om jag inte kommer lyssna dagligen på kassetten så gillar jag energin och "bakåtsträvandet" i det dom gör. Ingen plats för finlir här inte... Bandnamn och titel till trots så finns inte en tillstymmelse till "Dis-käng" på kassetten. Men jag låter det vara för den här gången. Köp en kassett via brustapes(a)gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar