fredag 8 februari 2019

Flyktsoda # 23 Fanzine

Fick hem en bunt med Flyktsoda härom dagen vilket varit jävligt befriande när jag legat hemma med feber och skit. Måste ju börja med att säga att det är grymt imponerande att spruta ur sig så jävla många nummer på Flyktsodas ändå relativt korta existens. Lägg där till skivsläppande, band, familj och jobb... Hur många timmar har ditt dygn Johan :-) Är jävligt imponerad av Johans eviga sökande och finnande av nya band, för som vanligt så innehåller ju tidningen fler band jag inte hört än sådana jag hört. Nu är jag ju jävligt bekväm av mig och kan inte säga att jag aktivt letar heller, utan behöver ju mer eller mindre få det kastat i ansiktet. Men ändå, bra jobbat. Tidningen har ju som vanligt en väldigt "seriös" framtoning som genomsyrar både intervjuerna och artiklarna (anarkism), vissa av krönikorna svänger väl av lite vilket uppskattas. Kan sakna lite ibland att det inte ballar ur lite (Disorder för fan!), men antar att det är min uppväxt med 90-talets kängzines i bräschen. Men jag har vant mig genom åren och uppskattar Flyktsoda som det faktiskt är. Det är ju Johans tidning, inte min. Det enda jag egentligen har invändningar emot (dåligt ordval, men kommer inte på något bättre) är recensionsdelen, som jag varit inne på förr. Det är ju aldrig kul att skriva ner något såklart, men ALLT kan ju inte vara svinbra? Jaja, det är inget att hänga upp sig på, bara en tanke som kommer igen nu när jag läst igenom ett gäng av dom senare numren. Uppmanar alla att stödja Johan och köpa ett gäng nummer för han är värd all support och uppmuntran han kan få. För jag vill ha fler Flyktsoda i framtiden, och det borde du med vilja. Dra ett mail till flyktsoda14(a)gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar