måndag 18 januari 2021

Jerrys Farsa - Självmord Och Inga Visor CD

 

Den alltid lika trevliga Siken har skickat hit den senaste CD'n med sitt skötebarn Jerrys Farsa. Och om jag fattat det hela rätt så är detta tänkt att vara bandets svanesång. Jag har följt Sikens förehavanden i en massa år och jag tror att det första han skickade hit för recension var en CD med bandet Moderatjävel redan 2009. Jag har väl aldrig varit något stort fan av Jerrys Farsa då jag tycker att deras trallpunk är på tok för sprallig... Jag har liksom svårt att ta det på allvar. Skall det trallas här på Kullegatan så föredrar jag den i moll. Dom envisas ju även med blås i vissa låtar och det har jag aldrig förstått mig på faktiskt. Varken här eller någon annanstans (MTV get off the air med Dead Kennedys undantaget). Det bjuds i alla fall på 13 lättsmälta trallpunksdängor som jag tror hade varit da shit om det kommit 1994 då det kryllade av band som lät så här, och många av dom betydligt värre än Jerrys Farsa. En hel drös av folk är inbjudna att medverka på olika sätt på plattan och av dom så är det sången från Jojo (Belta 53) som gör sig bäst i mina öron. I mina öron är det "Jerrys Morsa" och "Livet Var En Fest" som höjer sig några snäpp, men 2 låtar av 13 räcker inte för att övertyga en trångsynt gubbe som mig. Men är det sprallig trall som får dig i rätt feeling så köper du plattan, och det fort för den är bara gjord i 50 exemplar. Släppt av Buzzbox Records.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar