måndag 26 april 2021

De Pistolhoters - Det Är Bara Sanningen Som Svider 7''

 

Jag älskar allt med denna 7''! De Pistolhoters, sug på namnet en stund. Ofattbart bra bandnamn måste jag säga. 5 låtar innehåller 7'' som är inspelad redan 2009, men som nu släpps på vinyl av Angry Hudik. 5 låtars ren njutning, punk nåt så in i helvete! Det är uppkäftigt så det räcker och blir över, och De Pistolhoters visar att det går att vara svinförbannade i lite lägre hastigheter. Lo-fi punk från Hudiksvall(?) som är svåra att sätta fingret på vad gäller att jämföra med andra band, men det finns en hel del 80-tal a'la Massmedia och lite Huvudtvätt i soundet. Vad det är för folk med har jag ingen aning om då det är pseudonymer som gäller, men delad manlig kvinnlig sång höjer upp plattan ännu ett snäpp. Det är så jävla mycket attityd att hälften vore nog. Textrader som "Alfakassan era jävla as, jag ska spränga bort er. Ha fest i lågorna och supa hela dagen" får ju igång vilket trögstartat galej som helst. Jag tänker inte skriva mer om plattan, utan det är köptvång på denna. Skaffa från Angry Hudik på stört. Och finns det mer inspelat så släpp det pronto! 

2 kommentarer:

  1. Hudiksvall? ...då är du rejält fel ute geografiskt.

    SvaraRadera