onsdag 15 september 2021

Rawheads - s/t Kassett

Nytt släpp från Brus Tapes och Mosslik Tapes. Denna gången med Rawheads från Stockholm. 6 låtar ganska rak råpunk med kvinnlig vokalissa. På papperet borde det ju passa mig som handen i handsken, men jag måste säga att jag tycker det är ganska ljummet. Trots att det är ganska ettrigt riffat, bra fart, lite tempobyten osv. Tror att det kan bero bero på sången som i mina öron är otroligt enformig, den liksom startar och slutar i samma läge och däremellan så händer det inte mycket. Åtminstone jag hade uppskattat lite mer nyanser i sången. Svårt att skriva något om denna då den trots ett antal lyssningar går mig ganska obemärkt förbi, och det har liksom inte satt sig alls. Kanske jag som är tjurig bara, vem vet. För jag borde gilla detta, haha. Köp från brustapes@gmail.com eller mossliktapes@gmail.com 60 ex gjorda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar