torsdag 12 maj 2022

Ursäkta Röran vol 4 - Var God Röj CD

Ett jävla tempo, som tidigare sagts, på Martin och hans Grönpeppar Records. Redan dags för nummer 4 i serien Ursäkta Röran, vars främsta syfte är att sprida ny svensk punk för en billig penning. Gratis om du väljer bandcamp, 60kr för CD'n. Vi har tidigare konstaterat att vår smak skiljer sig en hel del, min och Martins. Detta är dock helt ovidkommande vad gäller mitt fulla stöd till projektet som är hedervärt på alla sätt och vis. En hel del mindre band får ut sina låtar fysiskt istället för att drunkna bland alla digitala plattformar, och får även lite draghjälp då det oftast finns något eller några mera namnkunniga namn som jag antar hjälper att få fart på försäljningen och på så vis spridningen. Mina personliga favoriter denna gången var Left Hand Black och deras lite horrorpunk aktiga låt. Även Röd Revolvers "Hatar er" med återanvända Ramonesriff tyckte jag om. Nu låter dom inte som Ramones då dom sjunger på svenska och har andra sångarrangemang, men visst känns riffen igen... Skit samma för min del dock skall sägas då vartenda riff i musiken jag vanligtvis föredrar återanvänts in absurdum. Trodde aldrig det skulle hända, men får även nämna Mimikry som en av skivans höjdpunkter med. Plötsligt händer det! Just det, Headons tyckte jag var helt okej med. Resterande band var inget jag hjulade runt av glädje av. Hoppas på en stark vol. 5 nu, då jag tycker varken denna eller vol 3 nått upp till dom två första volymerna. Men fight on som vi säger här på schlätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar