söndag 30 juni 2024

Deny - Singles Collection CD

Nu kanske en del kommer att kalla mig jävig då jag spelar ihop med en av medlemmarna i Deny. Men om så är fallet, så skiter jag högaktningsfullt i det. Detta är alltså en samling som släpptes i samband med deras sväng till Mexico nyligen av Diablos Records. 34 låtar som släppts på kassett/EP's mellan 1998 och 2021. Allt från debutkassetten "Fucked" till split 7'' med Chörnobyl. Plus en bonuslåt från vardera fullängdarna, och en senare version av "I hate Jesus". Och då jag redan avhandlat samtliga släpp från 2018 och framåt här på bloggeriet, så blir det debuten "Fucked" och den efterföljande split 10'' "I hate Jesus" som jag antar är mest intressant att orda om. Dessa kom 1998 respektive 1999, och det är dom två jag gillar mest. Kanske av den enkla anledningen att det är dom två jag lyssnat mest på? Dom är i vilket fall lite råare och mera pang på, vilket jag uppskattar. Får för mig att tempot är mera uppskruvat där med? Får för mig att det lyssnades en del på Amerikansk käng/hardcore under den perioden. Det görs det kanske ännu, men då hördes det mer i Denys' musik. Tycker mig även höra lite E.N.T på vissa ställen, något jag aldrig tänkt på förut. Summa summarum blir ju att har inte dessa två släpp så är ett köp givet. Eller vad fan, gillar du Deny så är ett köp givet då det är gött att ha allt samlat på ett ställe så man kan ligga i soffan och gubblyssna utan att behöva resa sig och fippla med skivspelar'n. Får väl ta och skriva för den som inte läst dom tidigare recensionerna av bandets plattor att jag alltså gillar dom som fan med (senaste LP'n är väl den enda jag inte svalt helt), jag pallar bara inte att skriva om dom en gång till...Tror att den går att köpa från bandet, så dra en kik och kolla efter. Det är lätt värt det! Bara å stämpla gubbar. Men varför är inte första kassetten från 1996 med?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar