onsdag 30 september 2009

Förmögenhet - Är det någon som är snål så är det du! 7''

Fick mig ett ex av Förmögenhets 7'' "Är det någon som är snål så är det du!". Den kom ut redan 2007 i 500ex på gul vinyl, men andrapressen på 100 gröna vinyler kom nu i augusti så jag kör. Kan ju säga direkt att jag tycker inte det är speciellt bra... Alldeles för spattigt för min smak, för mycket amerika hc. Nån skum korsning av garage/bad brains/punk, inte Bad Brains reggaeskit alltså utan hc grejerna (fast dom var kass dom med). Men även om jag inte är överförtjust i Förmögenhets musik så tycker jag att några av texterna är jävligt bra. Skrivna med rätt jävla fet självdistans/insikt på ett kul sätt, men med en allvarlig underton. Jag tror att om du är torsk på tidig us hardcore så funkar Förmögenhet utmärkt.

4 kommentarer:

  1. Fy fan vad provocerande !!!!

    SvaraRadera
  2. Äsch... Du har ju visat mig att det finns BRA reggae med. Men som du vet så gillar jag ju inte Bad Brains över huvud taget.

    SvaraRadera
  3. Ett förtydligande:
    Första pressen av Förmögenhet släpptes på svart vinyl, inte gul.

    Annars tycker jag det är en grym skiva!

    SvaraRadera
  4. Jag kan köpa den gröna vinylen av dig om du är sugen på att bli av med den. Just gimme a shout!

    SvaraRadera