torsdag 3 september 2009

Gatecrashers - Get the fuck out MCD

Ibland kommer det oväntade plattor i brevlådan… Jag fick ett mail från Gestapo Records om jag ville recensera Gatecrashers mcd ”Get the fuck out”, och några dagar senare låg den i brevlådan. Gatecrashers kommer från Oslo, Norge och spelar nån form av glam/punk/rock…
Mcd’n innehåller 2 låtar (plus en video) med influenser från såväl Zeke, Mötley Crue och New York Dolls. Tycker mig även höra att landsmännen i Turbonegro har överdoserats… Jag är inte så vidare värst insatt i sån här musik, men det är ju jävligt bra gjort. Dom har ju koll helt klart, det märks. Stundom svänger det på ganska bra, speciellt i titellåten. 2 låter räcker dock gott och väl för mig… sedan är jag ganska mätt på Gatecrashers. Är inget jag kommer att spela sönder, men det var kul att höra. Men bästa bandet i denna genre är och förblir Oslo's Trashcan Darlings… Dit har dom en bra bit kvar. Dom släpper även en fullis nu den 5:e sept kallad "Rock n roll suicide".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar