måndag 15 mars 2010

Terrorstat / Twisted System - Split CD

Sverige möter Kanada på ett mexikanskt bolag (EBM Records).
Först ut är Terrorstat som jag tror har sin bas i Göteborg. Medlemmar från bl.a gamla Uppsalamanglarna Abuse, Radioskugga och Walk Through Fire. Min första tanke när jag satte igång Terrorstat var - Skitsystem... Och visst finns det en hel del (senare) Skitsystem i musiken, men inte så mycket som jag befarade från början. Mangel/crust i botten med en del metall instoppat, plus även lite grindpartier och lite rock n roll sväng är vad Terrorstat bjuder på. Och det är bra, inget snack om det, men det är lite slätstruket tycker jag. Det är först i den blytunga "Terra Firma part 1" som jag hajar till ordentligt, jävligt bra.... Mera såna slowmopartier. 8 låtar har Terrorstat med , och det är som sagt bra, men lite anonymt.
Twisted System från Kanada fortsätter sedan med 10 låtar, Och detta är spretigt kan jag säga... Första låten är "studsig" som fan... Vet inte hur jag ska förklara riktigt, glad och studsig. Sen kör det på i alla tänkbara tempon och takter, med en hel del stopp och grejer instoppat. Jävligt skön växelsång är det. Men jag blir fan inte klok på musiken, och vet inte om jag gillar det eller inte. Det som är positivt är ju att dom inte låst sig i nån speciell genre, men det här blir fan för mycket för mig. Det är absolut ingen "svår" musik dom spelar, men det blir så mycket, så efter ett tag orkar jag inte bry mig mer. Det finns som sagt en hel del schyssta partier, men som helhet är det alldeles för rörigt. In och lyssna på deras myspace, för det här blev ni inte nåt klokare av kan jag tro. Måste även tillägga att jag saknar texter som fan till denna skiva + att layouten är lite knepigt upplagd i bookleten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar