söndag 10 oktober 2010

En kortis med DESPERAT...

Hardcore de'luxe står det på Desperats myspace sida, och det är väl en helt schysst beskrivning tycker jag. Enda chansen ännu så länge att höra dom är just på myspace sidan eftersom dom hittills inte släppt något ännu, och det blir lite paus i live spelandet också. Men läs mer om det nedan. Jag kollade läget lite med Åke som var schysst och svarade...
Lite historia om Desperat... 3 av er kör ju i Mob 47 annars, när kom behovet att lira lite långsammare "gubbkäng" ? Är det åldern som tar ut sin rätt?
Jag hade gjort en massa nya låtar till MOB men på nåt sätt så lät dom inget vidare när vi spelade dom i MOB-tempot. Istället för att låta MOB 47 bli ett långsammare band så kom vi överens om att bilda ett nytt band och låta MOB hålla på med tokmanglet. Sen var det kanon att Jocke ville haka på och vråla...

Hur mycket tjat är det om att ni är just 3 från Mobben? Vet ju att ni mörkade det lite i början... Men folk kan ju på allvar inte tycka att ni låter lika hoppas jag?
Det att vi mörkade det i början var att vi ville att folk skulle upptäcka bandet just för musiken inte för att bandet innehåller medlemmar från andra band...det gick väl så där...haha
Hur känns det nu när ni kört ute? Bra respons? Nån uppfattning om vad folk tycker?
Det är skitkul att spela med Desperat, det är ju lite annorlunda musik och det är så jävla skönt för mig att kunna koncentrera mig på guran. Dom jag har snackat med tycker vi blandar gammal oldschool hardcore med lite nytt.
Jag såg er på Punkkarnevalen i Stockholm och tyckte det lät jävligt bra...
Tack som fan.... Ja det var vårt första gig och vi hade bara repat en gång tillsammans så man får väl säga att det gick rätt så bra.

12'' på gång, orkar du berätta lite om den? Vad är det som drar på tiden?
Det är mixningen som drar ut på tiden...vi får hoppas att den snart klar. Det är ett jävla krångel.

Framtiden för Desperat?
Det blir inga fler spelningar i år för vi ska ut på en liten USA-turné med MOB i November. Annars jobbar vi för fullt på att få ut skivan, sen ska vi försöka hitta nån ledig helg när vi kan repa in nya låtar.
Ha det guld
/Åke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar