måndag 28 mars 2011

Snutjävel - Aldrig i helvete CD

Så kom den då till slut, CD'n med bandet som aldrig skulle släppa nån CD. Av någon anledning så är jag inte förvånad, det kändes som att det skulle komma en förr eller senare. Bandet är Falköpings Snutjävel som väl ingen missat med tanke på hur många Snutjävel kepsar man ser när man är ute, som bärs av allt från containerpunxen på spelningar till dom lokala bonnraggarna här hemma. Det är Räka Produktion och Heptown som gått ihop och släppt denna 18 låtars samling som innehåller bandets 3 senaste 7'', jävla "Punksvin" cd singeln + en ny låt. Varför man valt att inte ta med dom två första 7'' vet jag inte.... Positivt är att bandets i mitt tycke bästa 7'' "Falköping Hardcore" och "Eran stad/Våran verklighet" är med. Dåvarande basisten Peter gav bandet ett jävla lyft när han kom med och började vråla, och låtarna som han sjunger är helt klart favoriterna på denna skivan. Ni som läst mina tidigare recensioner av resp skiva vet ju vad jag tycker, att det är ömsom vin och ömsom vatten. Snutjävels raka 80-tals influerade (rå)punk är periodvis kanon, men kan i låten efter låta ganska segt. Vet inte riktigt vad det beror på, men ibland försvinner svänget. Tror dock att denna plattan kommer att sälja slut relativt fort, för jag är ganska säker på att jag är i minoritet vad gäller detta. Vilket i och för sig är kul då det rör sig om band som man känner personligen. Gillar du Snutjävel innan så är den ett måste, och har du inte hört dom så är detta den perfekta inkörsporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar