måndag 16 september 2019

Gutgrippers - Rodentizides CDr

"Distortion from Bohuslän" går att läsa på baksidan av dena 3 låtars CDr. Här är det folk från bl.a Mindblaster, Bestial Mockery, Legions Of War, Exhausted Cocks m.m som vevat in ett par låtar för att slå ihjäl lite tid antar jag. Och det är ju inte riktigt typen av musik jag brukar få hit, men vad fan. Det funkar det med. Det är sleten, lite bonnig, emellanåt ganska thrashig metall det handlar om. Speciellt i första låten så är det en hel del thrashiga riff. Men det är en rätt punkig nerv i det hela + riktiga pärla fyllekörer som styr upp det. Sången överlag är mer punk än metall tycker jag, vilket uppskattas. Andra låten får jag lite GG Allin vibbar av. Lite som det lät när han körde med Dissappointments, eller "Freaks, Faggots...." LP'n. Och det funkar ju utmärkt i min bok. Så "Opium nights" är ju lätt min favorit här, och jag vill höra fler låtar i den skolan.Tredje och sista låten är en cover av Hellhammers' "Messiah". Och den är ju helt ok, men jag hade ju fan lätt hellre haft en eller två egna låtar till på dom 5 minuterna. Jag tycker som sagt att det är rätt schysst, och framför allt då "Opium nights". Sen är det ju fan svårt att förneka ett band som vevar koklocka! Är du sugen på 10 minuters rejält sleten musik som skulle sitta som en keps på valfri Critical Mass samling, så dra ett mail till hejahaif@yahoo.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar