torsdag 13 februari 2020

Utrota - 7 Track Demo Kassett

Det här var ju fan inte kattpiss må jag säga. 2 gamla bekantingar slår sina påsar ihop med en, för mig, ny förmåga. Och resultatet är denna 7 låtars kassetten under namnet Utrota som jag kört en hel del dom senaste 2 veckorna. Fan vet vad man ska skriva om detta egentligen, haha. Det handlar om jävligt stabil råpunk/käng helt enligt regelboken. Inget jävla krånglande what so ever. Musikaliskt så kan jag ibland få vibbar ifrån hur Cimex lät en period på det glada 80-talet, och framför allt då på en inspelning dom gjorde i Hönshuset hösten 1982 med Cutting på bas (Progeria power, Eibon m.m). Sångmässigt så är det som det så ofta är nu, med en hel del reverb eller delay eller vad det nu heter på. Och just sången är väl det enda jag kan komma på att pipa lite om, då timingen inte alltid är 100%-ig. Men det är väl sådant som kommer misstänker jag då detta är deras första släpp. Det är ju en jävla skitsak i sammanhanget egentligen för detta är skitbra. Just det... mer ensträngssolon också, haha. Det är ju aldrig fel. Nej men som sagt så är detta en riktigt jäkla bra kassett från första till sista låten. Ordentligt jävla mangel utan en massa krångel. Hela klabbet finns på deras bandcampsida som länkas en bit upp, men jag tycker fan att ett köp är på sin plats. Maila utrota666@gmail.com och kolla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar