måndag 29 augusti 2022

Enock Eunuck - En Fascistisk Förvaltning CDr

Ett band från Eskilstuna som bildades under första halvan av 80-talet, men som har hållt sig jävligt under radarn. För jag kan inte erinra mig om att jag ens sett namnet förut, och än mindre hört dom. Numera är dom dock stationerade i Helsingborg. Det finns inte så jättemycket fakta att hitta om Enock Eunuck på nätet heller, så hemlighetsmakeriet verkar vara ett medvetet drag. Hur låter dom då? Jo det handlar om punk på svenska av ganska typiskt 80-tals snitt, men framfört 2022. Tight spelat, bra stämsång och refränger som sätter sig på skallen. Kommer att tänka på grejer som tidiga Köttgrottorna, Tredje Könet, Sabotage 81 och den typen av band. Även om Enock Eunuck skramlar lite mer än tidigare nämnda band, så tycker jag ändå att det funkar att sätta dom i den fållan. Och jag måste säga att jag tycker om det. 25 minuter fördelat på 8 låtar är precis perfekt, och jag hoppas verkligen att det dyker upp på vinyl vad det lider. Plus för välskrivna och bra texter. Ska jag hitta något negativt, så kan jag reagera på att sången är lite "gnällig" i vissa låtar. Men allt som allt så är det som sagt ett gäng låtar som definitivt kommer lyssnas på igen. Tror den fixas från bandet som nås på enockeunuck@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar