söndag 21 augusti 2022

V/A - Sveriges Jävla Hjärta CD/LP

Inför förra valet släppte Second Class Kids samlingen "Sveriges jävla ryggrad". Och när det nu drar ihop sig igen så kommer "Sveriges jävla hjärta" som innehåller 9 band från deras stall som bidrar med 2 låtar var. Och som ni vid det här laget vet så är ju inte trallpunk (ja, jag väljer att slarvigt bunta ihop det) min favoritsport direkt. Men ett och annat har han fått mig att upptäcka den gode Pelle, genom åren. I mina öron återfinns allt från ren tortyr för öron och sinne, till saker jag uppskattar. Det som låter bäst i mina öron är N:a Hospitalet, Slaveriet och KKPA. Och det är väl även dom jag gillat bäst när jag fått bandens egna plattor att skriva om också. En del band fixar jag helt enkelt inte, men på det stora hela så tar jag mig igenom plattan utan några större skador. För trallpunkaren av idag så är väl dom här samlingarna rent guld, precis som Really Fast och Delirium Tremens var för mig när det begav sig. Man kan helt enkelt säga att gillar du Second Class Kids andra släpp så gillar du denna. Kommer strax innan valet om jag fattat rätt, men går att förhandsboka nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar