onsdag 9 december 2009

Bäst 2009! - Tony / More Noize Zine/Rec

Sicket jävla fy tusans punk år 2009 blev! Fram med nitarna! Argh! Det var en bunte LPs och CD skivor som var bra men jag skippar den listan (Destino Final 12" var i topp for mig.)
Det var en jävla massa zines, det är jag säker på, men jag minns konstigt nog bara dessa:
1. Evil Minded #3 & #4 (USA)
2. Deprogram # 1 (USA)
3. Agitate #10 + #11 (UK)
4. Ripping Thrash #25 (UK)
5. Maximum Rocknroll (USA/Int)
Hur många bra 7"or som helst:
1. D-Clone - Drop a noisebomb (Japan)
2. Attack SS - No Boss (Japan)
3. System Fucker - S/t (Japan)
4. D-Clone/Morpheme - Progressus split (Japan/USA)
5. The Wankys - Lost & Drunk in France (UK)
6. Atentado -S/t (Spanien)
7. Giftgasttack -8 latars 7" (Sverige)
8. State Poison - S/t (Frankrike)
Det var kul att se mer demos och hemmagjorda CD-Rs och liknande, jag önskar att det var mer sånt inom punk! De här ar värda att nämnas:
1. Warning//Warning - demo tape (Frankrike)
2. Semen - demo tape (Spanien)
3. Nekromantiker - demo CD-R (Holland)
4. Schizophasia - demo tapes (Canada)
5. Asocial Terror Fabrication - demo tape (Japan)
6. The Helpless - 4-track preview tape (USA)
7. Evidence SMRTI - CD-R (Czech Rep)
Spelningar, det var så många som jag inte kunde gå på tyvarr, men bäst var Terveet Kädet som var faktiskt otroligt jävla bra. Troligen det bästa bandet jag har någonsin sett! Läjä (sangarn) hade tappat rösten innan spelningen så han satt och drack sirap och konjak och kaffe i baren. Men på scenen var det som om någon hade släppt loss ett vild djur och rösten var precis som vi alla kanner till från plattorna. Snubben ar 50 år förresten. En sångare av sann världsklass! Jag såg även kompisarna i the Wankys ungefär 10 gånger och det är alltid kul, ofta lämnar folk lokalen nar de börjar spela vilket på ett konstigt sätt är lite kul att se, kanske, men ibland blir det tvärtimot rena rama folkfesten! Händer alltid oväntade saker nar the Wankys spelar. I år har de dragit till England två band som jag gillar mycket - svenska Giftgasattack och franska State Poison och det var allt mycket kärt att se de där oljudsidioterna också.More Noize 2010!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar