tisdag 8 december 2009

Slaktattack / Antiprotokol - Split CD

En skiva som jag helt glömt bort att recensera, har haft den ett tag men som sagt missat att slänga upp den här. En split CD med svenska Slaktattack och Antiprotokol från Malaysia, släppt av Black Seeds i somras... Och jag måste säga att det är svårt att skriva nåt om denna skivan. Bägge band är bra och det rör sig som det oftast gör på denna bloggen om käng / råpunk. Bägge banden är som sagt bra men jag tycker inte att nåt av dom sticker ut från mängden liksom. Antiprotokol har jag inte hört innan denna skivan så jag har inget annat att jämföra med men det är schysst d-takts mangel det bjuds på som håller sig inom "ramarna". Helt okej.
Slaktattack har jag inte varit någon större fan av fram till "D-takts vingar" kom 2008. Fan vet vad som hände då, men nåt var det... Framförallt Yxans sång hände det nåt med, gick från ganska tråkig till bra. Och med det så tycker jag allt annat lyfte också. Stabil kängpunk bjuds på deras halva med, och att en hel del av låtarna är från just "D-takts vingar" gör absolut ingenting eftersom det som sagt var då det började hända grejer. Sen måste jag ju säga att det är ett jävla sväng i trummspelet... Alltid ett plus. Ingen skiva som kommer gå till historien, men ändå bra. Ni fattar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar