tisdag 20 juli 2010

Antipati - Frågor som rör det allmänna... CD

Antipati från huvudstaden är ett band jag vetat om ett bra tag men inte brytt mig om att kolla upp. Fördommarna sitter hårt som Total Egon en gång sa, och jag har tagit för givet att det handlat om saggig oi!/skinnskallemusik så jag kan ju inte säga att jag blev över mig exalterad när jag såg vad som låg i brevet från Kjell Hell. Antipati’s nya platta ”Frågor som rör det allmänna…” Så jag blev ju glatt överaskad när det var ganska traditionell svensk punk som ljöd ur högtalarna. Visst finns där lite oi!/street inbakat, men det sena 70 talets/tidiga 80 talets Stockholmsband går igenom gång på gång, och detta ser jag som sagt bara som positivt. Även lite ska/baktakts gitarrer, men det tycker jag som alltid låter skit. Det funkar aldrig… Ingen skiva som kommer hamna på min top 10 lista över 2010, men som sagt bra jävla mycket bättre än jag trodde det skulle vara. Vad gäller texterna så tycker jag att även dom funkar, även om en del textrader rimmar rätt illa hos mig… Jävligt rakt på sak är dom minst sagt. "Punk på Berns" är ju en klar favorit måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar