måndag 5 juli 2010

Personkrets 3:1 - Blodigt krig 2003-2007 CD

Detta är alltså en platta med Personkrets 3:1 samlade verk. Från demon ”Kampen mot livet” till sista 7’’ ”Ruiner” + ett gäng låtar från samlingar och en tidigare osläppt låt. Halvfabrikat har gett ut den, och det var även Halvfabrikat som gav ut bandets alla plattor medans dom var aktiva. För en vekling som mig så kan jag ju säga att drygt 77 minuter Personkrets 3:1 blir jävligt mycket, men det är ju jag det… Skivan är upplagd så att man börjar från sista skivan och tar sig sedan fram till demon, tvärtemot hur dom släpptes alltså. Kul att höra hur dom körde ner mer och mer metall i råpunken för varje släpp. Naturligtvis så är det ju skiftande kvalitet på både ljud och material eftersom dom har en hel del släpp på sitt samvete. Jag personligen tycker att dom 2 sista plattorna dom gjorde är i en klass för sig och dom räcker bra för mig. Det är alltså ”Ruiner” 7’’ och ”The glorious dead” CD/LP’n jag menar, så längre än dit är sällan jag låtit skivan gå. Men där är det jävligt bra crust/råpunk med metallinfluenser och en del snygga slingor som lurar. Som sagt, det kanske är kul att följa hur bandet utvecklats genom åren och hur bra dom faktiskt var på dom sista släppen, men det är ju tveksamt om jag kommer köra hela skivan nån mer gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar