söndag 11 juli 2010

Nollkompetenz - Back to basics! CDr

Denna CDr kom för ett tag sen i brevlådan instoppad i ett A4 papper med låttitlarna på plus en logga. Vet inte om dom har nåt annat omslag när dom säljer demon, för det här var ju inte så jävla kul... Jaja, nog om det. Nollkompetenz kommer i alla fall från Finspång, men det låter som dom kommer från England och tiden är nånstans tidigt 80tal. Hade någon spelat upp detta för mig hade dom kunnat sagt nåt gammalt engelskt 77/oi! band och jag hade svalt det rakt av. Nollkompetenz verkar kunna sin sak vad gäller denna typen av punk. Därmed inte sagt att jag tycker det är så fantastiskt bra... Problemet med mig och sådan här musik är att jag ledsnar ganska fort, 4-5 låtar sedan är jag nöjd. På denna demon är det 13, så jag sliter lite mot slutet. Men jag tror att om tidig engelsk punk får dig att gå igång så är detta absolut värt att kolla upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar