onsdag 23 mars 2011

7Miljarder Lik - Demo II Kassett/CDr

Jag har ju tidigare recenserat 7 Miljarder Lik här, och då gillade jag ju vad jag hörde. Då var det ju bara 2 man som körde och demon innehöll 3 låtar. På denna kassetten som Jani skickade så har dom utökat sättningen med en sångare och basist. Sången var det jag la märke till först denna gången som låter jävligt bra, låter som att den är dubbad eller lagd två gånger (som tidiga Discharge) och det låter riktigt jävla bra. Musiken är fortfarande ett hopkok av HC och käng/crust, kanske att det är lite skitigare än förra gången men det tycker jag bara är till deras fördel. Inspelat i replokalen och släppt på kassett, precis som det var "back in the days" :-) Texterna blandas mellan svenska, finska och engelska och dom är inkluderade i fodralet om man skulle bli sugen på att skråla med, nej men det är alltid ett plus när texterna är med tycker jag. Jag hoppas vekligen att det blir ett nytt släpp med dessa finnar snart och då allra helst en 7''... Me like!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar