onsdag 30 mars 2011

The Great German Re-Research - The ligga med invandrare Kassett

I April förra året fick jag "The ligga med invandrare" promo av Hannu och det skulle väl bli en EP om jag fattade rätt. Ingen EP ännu, men Sailorboy Nisse har släppt den på kassett, och slängt med några extra låtar. Suveräna "Raggare" som jag lade upp videon till här för ett tag sedan + Mesk's gamla hit "Jag är ett problem". Och precis lika mycket som jag gillade det då, gillar jag det nu! Ett jävla stökande med som sagt influenser från både 77-band och en rejäl dos rock'n'roll a'la Antiseen. Sen går det väl inte att undvika att vissa grejer även påminner lite om det där andra bandet där vissa av gubbarna spelar eller har spelat i. Jag hoppas fortfarande på en EP men tills den är ute så är detta ett så jävla givet köp, för det görs inte bättre punkrock i Sverige idag. Hatten av för The Great German Re-Research! Och återigen funderar jag på vad W. Done petat i sig innan sången lades, aldrig tidigare har det låtit så här otroligt bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar