fredag 25 mars 2011

Prins Carl - New order CD

Oi/Street punk tycker jag vanligtvis är otroligt sövande och ointressant, Business, Blitz och Hoist A Few undantaget. Och nu kan även Västerås Prins Carl rätta sig in i ledet hos "the chosen few". Visst tycker jag att det finns riktigt jävla bra enstaka låtar men det är sällan jag pallar med en hel platta i denna genre. En rätt stor orsak till detta är väl all jävla fylla/våldsromantiken som ofta genomsyrar texterna. Och visst är väl även Prins Carl i dom regionerna emellanåt, men intresset uppehålls av jävligt schysst drivna låtar. Tycker mig höra en hel del Blitz influenser också vilket ju är ett plus i min bok. Trodde denna skivan skulle släppas av Anarkopunx Rec för ett tag sedan då jag fick en promo från nämnda bolag, men det blev Cow Mag-Ted som släppte den på sitt Noise Of Sweden, så vill du ha ett ex så hör av er till honom. Och låten "... of today" är favoriten även denna gången, ett jävla sväng!!! Förmodligen den enda street/oi plattan du behöver köpa i år. Bra skit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar