fredag 18 mars 2011

Always War - Vengeance prevail MCD

Always War från Uppsala har hållt på till och från sedan 2007 enligt pressreleasen som medföljde denna 5 låtars mcd, men jag har inte hört en enda ton innan. Antar att det beror på att dom tillhör en genre som för mig ter sig tämligen ointressant. Det rör sig om chugga-chugga HC a'la New York med en hel del metal instoppat. Det "stoppas och go'as" , tuggas på e-sträng, och 2-taktas om vart annat. Plus dom obligatoriska hockeykörerna, och ett statiskt metalliskt ljud. Jag låter negativ nu, jag vet, men detta är inte alls min grej. Dock så tror jag att Always War kommer bli ett band att räkna med i den svenska hc/metal scenen framöver för det låter som att dom gör sin grej jävligt bra. Snortight framfört är det också. Men som sagt, för mig funkar det inte alls, jag ledsnar snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar