fredag 22 maj 2009

Dagens skivtips! Disfear - A Brutal Sight Of War MCD


Idag har jag haft en Disfear dag... Suttit och målat staketpinnar i källaren och då plöjt igenom Disfear katalogen som sällskap. Allt ifrån första 7'' som Anti-Bofors till senaste "Live the storm". Och det är helt klart den tidiga/mellan upplagan som tilltalar mig mest, med "Soul Scars" LP'n ,den underskattade "Everyday slaughter" CD'n och naturligtvis den helt briljanta "A brutal sight of war" MCD'n! Dessa 4 låtar (9 låtar på cd'n men dom sista 5 är debut 7'' som bonus) är ta mig fan helt magiska! Inspelade 1993 i Sunlight studion, dåtidens death metal Mekka, och senare släppt av lurendrejarbolaget Lost & Found. Jag tror aldrig att jag kan tröttna på denna... Har ni den inte så sätt igång och leta, för den är ett måste. Tror att den är släppt som 10'' nu på senare år om jag inte minns fel...

4 kommentarer: