fredag 29 maj 2009

GBG PUNX - 2009-1985 CD


Gbg Punx var med på en av dom första samlingskassetterna jag nånsin köpte, nämligen Delirium Tremens # 3. Och nej, jag köpte den inte när den kom ut 1985 för då var jag bara 8 år. Vill minnas att jag köpte den av Peter Punk tidigt 90-tal. Det var jävligt lätt att fastna för deras enkla, svängiga punkrockslåtar på den kassetten. Tyvärr får jag väl säga är det bara "Massa våld" av dom 3 med på denna skivan. Men det är å andra sidan en jävligt bra låt.

Denna skivan är alltså släppt av tidigare nämnda Delirium Tremens och innehåller 22 låtar inspelade mellan 1985 och 2008. Personligen så älskar jag deras 2 kassetter "The ultimate experience" och "Kramgoa låtar" och hade gärna set mycket fler låtar från dom två, då jag tycker att deras skivor "Nu får du dra" och "Vad som retar mig". Jag gillar dom också, men riktigt lika vassa som kassetterna är dom inte. Tyckte nog att Tott sjöng bättre då, det är nog där skon klämmer för musikaliskt är det ingen direkt skillnad. I alla fall så är det 22 låtar klassisk punk ,som den bara lät/låter i Göteborg, med en jävla rock'n'roll feeling. Pilsner punk? Tycker absolut att ni ska skaffa denna från DT-Marko för 50spänn + porto. Klart värt! Vem återsläpper kassetterna? Jag har dom rippade och klara i datorn....
Kan även tillägga att Cow Mag # 7 nu finns i min distro...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar