tisdag 6 april 2010

Locators - s/t CD


Ännu en platta från Hepcat Rec, och ännu ett band jag aldrig tidigare hört. Denna gången är det ett band från den Danska huvudstaden som kallar sig Locators. Enligt infobladet som följde med så är det medlemmar från bl.a Gorilla Angreb och jävla Nekromantix... Så återigen var det lite nervöst innan. Tänk om det låter som Nekromantix? Stön... Psychobilly, det är fan det värsta jag vet. Jag skyr det som pesten!!!
Men på denna plattan är det mestadels frågan om punkrock a'la 1977. I någon låt kom jag att tänka på det gamla bandet Chelsea, jag har inte hört dom på 100 år så jag kan ha helt fel men dom ploppade upp i huvudet. Även Stooges är ett band som jag komer att tänka på. Fast detta är inte riktigt lika skitigt. Det är jävligt avskalat och enkelt och stundtals riktigt bra, men även en del grejer som jag inte gillar alls. Som t.ex när det blir lite "surfigt" och när sångaren låter som han har ett ägg i halsen... Plus att jag tycker att det blir lite enhanda tempo, hade vart kul med nån riktig snabb jävla rökare. Som så många gånger förr så får jag återigen säga att en 7'' hade varit precis lagom för mig, jag ledsnar efter ett tag. Fyra låtar i klass med "Razorblade" hade varit kanon. Är garage/77 punk din grej så finns det inget att tveka på här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar