tisdag 13 april 2010

Nobelkommitten - Innan livet exploderar CD

Heptown fortsätter att skicka hit, och släppa plattor på löpande band. Denna gången med för mig helt okända Nobelkommiten från Malmö. Och Heptown sparar inte på krutet i det medföljande pressbladet... "Nobelkommitten är bandet som alla väntat på och "Innan livet exploderar" är skivan som kommer att förändra ditt liv." Så är inte riktigt fallet kan jag meddela, men plattan innehåller ett par riktigt jävla bra låtar. Om det är för att det just idag är kanonväder ute som gör att skivan låter bättre idag än när jag lyssnade senast låter jag vara osagt. Men deras punk/rock på svenska funkar stundtals riktigt bra idag. Alla 12 låtar på plattan håller inte samma klass, men stundtals så rycks jag med som fan av deras 23 Till/Strindbergs/Ebba influerade musik. Kan tänka mig att Nobelkommitten funkar alldeles utmärkt live utomhus med ett par öl i kroppen. Första halvan av plattan funkar kanon, sen dalar intresset från min sida. Inget jag kommer spela sönder , men överaskande bra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar