söndag 26 september 2010

Lautstürmer - Depopulator CD

Oops... En platta jag glömt att recensera, hittade recensionen här bland inläggen men jag hade inte lagt ut den. Men här är den i alla fall, bättre sent än aldrig kanske?
Från Skåneland kommer Lautstürmer och "Depopulator" är deras fullängdsdebut som tyska Power-It-Up släppt. Den uppmärksamme kanske känner igen Christ, Adam och Selle sedan tidigare och det är väl ingen omöjlighet då dom vevat runt i olika band ett bra tag. Gemensamt är dock att alla tre har varit eller är medlemmar i Driller Killer. Antar att bandet själva är helt jävla uppless på denna jämförelsen, men det är oundvikligt. För det första bandet som ploppar upp i huvudet när jag sätter på skivan är just Driller Killer. Det är alltså ganska så metallinfluerad råpunk som bjuds här, med bra fläsk i ljudet. En sak som man ofta får på köpet när det gäller denna typen av musik är ju alla dessa gitarrsolon, men jag ser mellan fingrarna denna gången... Tyvärr så tycker jag att många av låtarna är lite för mycket metall för att falla mig i smaken, men guldkorn finns att plocka ur helt klart ,men dom är lite för få. I mina öron en rätt anonym platta , en 3:a av 5 möjliga, som jag inte tror att jag kommer spela sönder. Blir jag sugen på denna typen av musik så åker "Reality Bites" fram istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar