lördag 4 september 2010

Nars - The resurrection CD

Umeå måste vara en av landets bandtätaste städer eller? Här är ännu ett, och dom kallar sig Nars . Återigen ett band jag varken hört talas om eller hört innan, och det gör det ju extra spännande då man inte har några som helst förväntningar eller förutfattade meningar. "The resurrection" är bandets första platta och jag tror att det är bandet själva som släppt den. 9 låtar jävligt basic punkrock/rock'n'roll utan några större utsvävningar på 20 minuter. Jag tycker att det låter alldeles för tamt och kontrollerat för att det skall tilltala mig. En rejäl tempo ökning skulle sitta fint + skrikigare sång istället för den lite djupare typen som dominerar nu. Det kommer ju ett och annat skrik ibland, och då låter det mycket bättre. Vet inte riktigt vad jag skall skriva mer då detta lämnar mig ganska oberörd och det känns som alla låtar flyter ihop på nåt sätt och det blir i mina öron ganska långa 20 minuter... Nja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar