fredag 7 oktober 2011

Din Skevf - Balla ur 7''

Den tredje 7'' som låg i paketet från Gaphals var "Balla Ur" med Din Skevf, och det var denna jag gillade överlägset mest av dom tre. Din Skevf är ett Norrköpingsband och det vevas amerikainfluerad hardcore för hela slanten på denna 6 låtars 7''. Det osar tidigt 80-tal om musiken, men då texterna är på svenska så känns (tidiga) Sista Sekunden och kanske även på sina ställen Nitad som en inte helt missvisande referens. Men samma klass som Nitad kommer dom inte upp i... Tycker även att det låter lite Tranås (16BUH) över sången ibland, läs IBLAND, fast även där inte riktigt samma klass. Har ju som bekant en förkärlek till sångare som vrålar magen ur led framför denna typen av sångare som mer "sjunger på riktigt". Trots mitt gnäll så gillar jag faktiskt denna 7'' och den ösiga hc'n som bjuds, mycket pga att enligt mitt tycke och smak så gör sig denna musiken sig allra bäst på 7''. En fullis blir för mycket i alla fall för mig... Amerikansk HC på svenska, du vet om du gillar't.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar