söndag 2 oktober 2011

Tomma Händer - s/t 7''

Den första att beta av ifrån paketet med 7'' ifrån Gaphals är Tomma Händer's självbetitlade platta. Tomma Händer är från Linköpingstrakten och har tidigare återfunnits i bl.a Svartenbrandt och Restless Knights för att nämna några. Av detta finns inte ett spår att finna på denna plattan som innehåller 5 låtar (punk)rock med orgel. Det låter väldigt mycket "Ståkkålmsjävlar" över det om ni förstår vad jag menar... Inte som t.ex KSMB eller Trots, utan dom lite mer exprimentella banden. Det som lite slarvigt buntas ihop under namnet "New wave" kanske man kan säga? Och jag kan inte påstå att jag är något stort fan av den eran av band, och således inte heller av Tomma Händer. Jag tycker det blir för söligt och orgeln låter bara enerverande i mina öron... För även om tempot är lägre och musiken inte så larmig, så vill jag ändå ha lite attityd och ilska i den. Detta låter för mycket "radio" för min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar