onsdag 6 mars 2019

Exhausted Cocks - Demonstrations Copy 2019 CDr

Ett relativt nytt band tror jag, men 2 av medlemmarna var med i Mindblaster för sisådär 20 år sedan om någon minns dom. Skit samma... Här är det 8 låtar punkrock a'la Amerikanska södern som gäller. Så fort första låten börjar så ploppar Antiseen upp i skallen. Och det hänger i till skivans slut. Detta gäller både gitarr/bas ljudet och låtarnas uppbyggnad och typen av riff. Och inte mig emot för Antiseen är ett jävla pärlaband. Gillar även sången som oftast skriks ut mer än sjungs, och dom inte helt nyktra körerna funkar dom med. Det är liksom inget jävla meckande utan allt hålls enkelt och att det är inspelat live gör sitt till för det blir inte så jävla snyggt och tillrättalagt. Sådan här musik skall fan vara bösigt och skitigt. Ska jag hitta nåt svenskt band att referera till så känns The Great German Re-Research hyffsat närbesläktat musikaliskt. Äh fan gillar du Amerikansk stökpunk/rock a'la Antiseen, Nine Pounds Hammer, The Hookers osv så tror jag att detta går hem rätt bra. Jag gillar't! Kolla med exhaustedcocks(a)hotmail.com om du kan få snika till dig ett ex. Annars får du väl googla, chansen är dock överhängande att du hittar något annat än just bandet i fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar