lördag 23 mars 2019

Lastkaj 14 - Stormar CD/LP

Den här kom tydligen på CD 2015 på Bells On Records, men är nu remastrad och återsläppt av Second Class Kids. Har inte hört den första utgåvan så om det är någon jätteskillnad låter jag vara osagt. Och jag vet inte om jag är rätt man att recensera denna plattan alls egentligen? Jag fixar inte 42 minuter i ett sträck av detta. Första genomlyssningen så var jag tvungen att pausa på låt nummer 6 pga överdosering av deras otroligt hurtiga trallpunk. Det är miljoner taktbyten, dragspel, stämmor, slingor och skitjobbig alldeles för ljus sång mest hela tiden. Låter som en av körsnubbarna har lite mer tryck i rösten, så mer av honom skulle vara att föredra. 2-3 låtar med Lastkaj 14 lite utspritt här och där under en kväll skulle säkert funka. Är helt övertygad om att detta är da shit om man är totalt såld på trallpunk, men jag blir hyperstressad och det kliar i varenda nerv i kroppen. Jag kör dom nya Svaveldioxid och Languid 12'' en gång till istället och förpassar denna till lådan. Och tejpar igen den.
(Låtarna 7-14 gav precis samma resultat som 1-6 för den som undrar.)

1 kommentar:

  1. Roligt att Second Class Kids fortsätter skicka utsläpp till dig att recensera, speciellt när du dissar 99.9% av alla skivor.
    Lite som att skjuta sig själv i foten :-)

    SvaraRadera