torsdag 17 oktober 2019

Gefyr / Mass//Reaction - Split 7''


Tidigare favoriterna i Gefyr vet fan i mig hur slipsten ska dras! Käng/Hardcore från Hudiksvall utan några som helst krusiduller eller fingrar emellan. Jag kan inte låta bli att höra lite Totalitär både i riffen och fraseringarna på sången. Men det menar jag inte något negativt med. Tycker även att det är lite No Security vibbar lite här och där. Det är alltså bra utav helvete som ni förstår. 3 låtar innehåller deras sida som alla håller samma höga klass. Fan vad skönt med lite Svensk kvallehardcore av den gamla skolan där det inte sparas på krutet och är befriat från en massa jävla meckande av olika slag. Pang på bara! Älskar't! Bra ljud med som grädde på moset.
På andra sidan hittar man Mass//Reaction från Ungern och det är väl inget som jag trillar av stolen av. Det låter alldeles för "modernt" om man får säga så? Nedstämda gitarrer må ge ett fett ljud, men det tar fan udden lite av intensiteten man vill åt. Det är tight utav helvete, growlsång, tempoväxlingar, slingor, tröskbas och i andra låten kommer även den ljusare sången in som väntat. Ett kort grindparti hinns också med. Det är väl sådant här som i folkmun kallas neocrust kan jag tro... Och det är ju inget jag brukar lyssna på dagligen om man säger så. Men gillar man den typen av punk så borde detta passa som handsken. 3 låtar på deras sida med som avslutas med en cover på Anti Cimex "Wheel Of Life" som dom vevar igenom på ett helt okej sätt.
Sammanfattningsvis så hade jag ju föredragit en egen 7'' med Gefyr, men det hoppas jag kommer inom en inte allt för avlägsen framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar