torsdag 3 oktober 2019

Sopdykarna - Svinens Afton CDr

Nytt band för mig från Örebro som skickat hit sin 6-låtars CDr "Svinens afton". Med tanke på bandnamn och omslag så trodde/hoppades jag på ett gäng mäskstinna sketongar som vevade råpunk. Men där gick jag bet ordentligt. Nu har jag ju ingen aning om åldern på medlemmarna i Sopdykarna, men musiken som ljuder ur högtalarna är väl kort och gott punk som mestadels går i tvåtakt. Det är varken käng, hardcore, trall eller annan valfri förgrening av punken. Och i mina öron är det ganska slätstruket. Det är bra spelat och allt sådant, men det kickar liksom aldrig igång enligt mig. Tror att den enligt mig ganska brötiga och lite småtrötta sången gör sitt till att det aldrig lossnar för mig. Det liksom bara maler på och går rätt igenom skallen utan att jag minns något trots 5-6 genomlyssningar nu. Enda gången jag reagerar är i refrängen på andra låten "En knack på dörren" där det låter lite som Rövsvett, fast på valium. I sista låten så grindas det i refrängerna, men det är fort över. Så på mig fäste det här inte alls tyvärr. Finns på spotify för den som vill kolla den vägen, eller så drar ni ett mail till sopdykarna@gmail.com . Ni kanske gillar det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar