söndag 1 december 2019

Svarteskerm - Illojala till slutet Kassett

I det medföljande brevet står det att läsa -"Svarteskerm brukar ses som bandet du smyger för dina ateistpolare att du lyssnar på." Och med risk att låta skitnödig så är jag en av dom som anser att religion och punk är som olja och vatten. Det går inte ihop. Nog om det... Kassetten är här och innehåller 4 låtar som musikaliskt drar åt anarkopunkhållet om ni förstår vad jag menar då? Och kanske främst i andra låten "Inte alla män" som har den karakteristiska mässande/rabblande låååånga texten som är/var ett vanligt fenomen inom ovan nämnda genre. I denna låten sköts sången av en tjej vilket får den att sticka ut lite och är min favoritlåt på kassetten. Driven fyrtakt och ett lite "Crass-igt" parti som lyfter låten ett snäpp till. Skall dock sägas att det även kan bero på att tjommen som sköter sången på dom andra 3 låtarna är helt ofattbart tråkig. Hans register sträcker sig till en ton som han håller sig till konsekvent. Detta gör faktiskt att efter att ha lyssnat på denna kassetten ett tiotal gånger för att få mig en uppfattning och se om man vänjer sig efter ett tag, inte ändrat mig ett dugg. Det kvittar att andra medlemmar är med och sjunger vissa partier. Det låter skit om sången. så jag är ledsen Svarteskerm, men det fäster inte dugg på mig tyvärr. Med eller utan Jesus spelar ingen roll här, så jag kommer inte smyga för mina ateistpolare. Tror det finns att lyssna på på Spotify om nån får feeling, eller kolla med svarteskerm@outlook.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar