lördag 20 november 2021

Wallrides - Two First EP's Kassett

Ännu mer från Esox Lucius. Produktiviteten på denna man är helt bisarr. Denna gången är det Wallrides från Örnsköldsvik som fått se sina två EP's återutgivna på det eminenta kassettformatet. Båda två är inspelade 2010 så dom har några år på nacken. Det är dock helt ointressant, för Wallrides hardcore skulle lika gärna kunnat kommit redan 1984. Med det sagt så har ni ju redan fått en fingervisning om hur det låter. Mina kunskaper om den tidiga amerikanska hardcoren är kraftigt begränsad så ta det jag skriver med en nypa salt, men visst fan finns det mycket Minor Threat och Black Flag i det här? Finns säkert 63 band som är mer relevanta, men inte i min skivhylla. Stop and go hardcore som kör mer på vilja och kraft än på finlir. Gillar ljudet och speciellt då gitarren som låter jävligt 80-tal med väldigt begränsad dist och fladdrigt spelad. När dom gasar på ordentligt så har dom mig med på noterna och man blir ju sugen på att slamma runt i vardagsrummet, men tyvärr (för min del då) så släpper dom ju på gasen ibland och kör lite för stilen klassiska tempoväxlingar med pukrullningar/bas sing-a-long partier. Något jag aldrig riktigt uppskattat till fullo. Hälften så många låtar och fullt ställ rätt igenom och jag hade älskat dom rakt av. Något jag är säker på att många gör. Gillar du HC a'la 80-tal från andra sidan pölen så gillar du detta och ett köp är givet. krimtank@hotmail.com som vanligt. 

1 kommentar:

  1. Älskar Wallrides! Bästa låten är Sport Jocks. Superkul och bra band. Lycka till grabbar! rocka på!

    SvaraRadera