fredag 30 oktober 2009

Glöm Dä! - lägesrapport...

3 låtar på myspace var det enda som krävdes för att jag skulle bestämma mig för att intervjua Glöm Dä! Kängattack!!! 11 låtar precis inspelade och dess skall nu fördelas på 3 skivor. Läs mer om det nedan i ntervjun som besvarades av den alltid lika trevlige Årre...

*Berätta lite om Glöm Dä!... Vilka är ni å när startade det? Några av er har väl lirat ihop i en jävla massa år…
Hmm, vad ska jag berätta om glöm dä!? Mer än att vi är fyra personer som ville starta ett kängband i Östergötland, som inte låter som allt annat som sprutas ut. Vi som är Glöm dä! heter från födseln; Kaj, Martin, Henrik och Oscar. Vi startade upp förra året, kommer inte ihåg exakt när, men jag och henka hade precis splittrats med Discover så vi var sugna att hitta nya att lira med, så hittade vi Kaj och Martin som va svinpeppade. Så bildades vi ungefär. Kaj jobbar på Studiefrämjandet, Henrik slavar på sitt lagerjobb, Martin pluggar och jag är kontrollerad av Arbetsförnedringen. Dom medlemmar som spelat ihop tillsammans är jag och henka. Vi har lirat ett par år med dödsdom, one two fuck you och discover.. Så vi känner varandra bra, men även så klockar vi med Kaj och Martin inom Glöm dä! så vi har blivit ihoprepade som fan. Det var väl allt.

*Hur funkar det med Årre i Göteborg och resten i Norrköping/Linköping?
Det funkar faktist skitbra, inga problem med att jag bor i Ggb faktist. Dom andra repar ihop låtar utan mig, sen får jag antingen åka upp eller så får jag repinspelningar så jag har hört låtarna innan jag åker upp och repar. Senast innan inspelningen så hade jag inte ens hört två av låtarna som vi spelade in, det var rätt kul att det gick så smidigt att repa in. Så anledningen är att alla är så ihopspelta och vet hur det funkar helt enkelt.

*D-Beat is the law… Vad är det som gör denna takt så överlägsen alla andra? Jag har en d-takt tatuerad på armen… Det är nåt magiskt med skiten!
Jag vet ärligt talat inte, men varje gång jag hör den så börjar nåt inom mig.. Vet inte exakt vad, men det är så klockrent. Man hänger med så jävla mycket! Jag har ju även d-beat gaddat också, så man har ju lite förkärlek till denna fina takt!

*Jobba-supa-äta-skita-pissa-sova-dö…. Är det så jävla illa? Finns det inget ljus i mörkret?
Denna låt skrev jag mest för att jag känner henka (trummisen) så jävla väl och vet hur trött han är på att slava på sitt jävla lagerjobb, utan att se dagsljus dagligen pga jobbet nu på vinternt. Hur kul är det? Jag har själv bara jobbat på ett jobb, men det var helt okej. Fast jag vill inte dedikera mitt liv till ett arbete, för det skapar frihet för dom rika, och inte åt oss. Så denna låt går helt enkelt ut till alla som slavar på sitt jobb utan stimulans.

*Massa grejer på gång för er, orkar ni berätta lite?
Jo, vi har ju en del planer på gång, och får bara hoppas att dom går igenom. Den första är att släppa våran split 7"a med våra polare Dörrterror, det har vart på gång ett tag, och hoppas det tar fart nu. Ska släppa den själva med banden så det blir helt DIY släpp. Den egna sjuan vet vi inte än just nu, bara att Crash-mange håller på att rita omslaget till den. Vi ska leta bolag som kan hjälpa till att släppa den (läsaren: känner du dig manad, så hör gärna av dig!). Sen samlings lp´n som ska komma med Eldsjäl, där alla som är involverade lägger en slant för att få ut den.

*Lycka till med allt och tack… Nåt mer att säga?
Tackar som fan att du ville intervjua oss, och kul att du gillar låtarna. Det känns som vi fått mycket positiv respons och det känns ju aldrig fel. Gå g ärna in på våran myspace och lyssna på våra låtar, adressen är:
www.myspace.com/glomda. Ha det göttans! // skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar