måndag 9 november 2009

V/A - Hoten från underjorden vol 4 - Cass

Fjärde utgåvan av punkens motsvarighet till dom gamla mr music kassetterna ”Hoten Från Underjorden” är här. Måste börja med att än en gång berömma Oscar för hans otroliga engagemang och energi. Ett jävla tempo på utgivningarna och nr 5 beräknas komma redan i december. Jag är impad!!!
Denna gången känns det som att det är mer hardcore betonat än vad det varit tidigare. Inget fel på det då den i mitt fall fyller sitt syfte än mer. Att hitta nya band. Flera av banden på denna utgåvan som jag inte hört innan eller brytt mig om att kolla upp ordentligt. Men det blir ändring på det nu kan jag säga. Gillar Arbetarklassen som fan, dom ska jag definitivt kolla närmare på. Kaosteori är även dom ett band jag ska kolla upp… Kanske kassettens bästa band. Vansinnig hc med grindinslag och svinbra man/kvinnlig växelsång. Andra uppstickare är Brottsvåg med sin lite 77 aktiga punk på svenska, och Objuden Gäst som skulle kunna vart med på nån tidig Really Fast platta. Sen är ju Sthlms Blodbad bra som vanligt. Hög kvalitet på banden rakt över faktiskt. Den svenska punken mår rätt bra! Det enda negativa jag kan komma på är väl att band/låtordningen kunde vart lite tydligare eller mer uppradat… Men det kanske är jag som e slö i huvudet igen? Hör av till Oscar på krimtank@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar