fredag 7 maj 2010

Nedslagsplats - Demo CDr

Jag älskar det här, när det kommer en demo med ett band man aldrig hört talas om och det sedan visar sig att dom är hur bra som helst. Umeås Nedslagsplats har gått mig helt obemärkt förbi, trots att dom hållt på sen 2005, så jag hade ingen aning om vad detta skulle låta som... I med skivan och det drar igång på en gång och det låter fan Svart Snö om det!!! Jävlar vilken pepp... Lite tidiga Diskontovibbar kan också skönjas på denna 8 låtars demon. "Hellre fort än rätt" stod det i det medföljande brevet, men detta är helt rätt kan jag säga. Sug på titlar som "Det strejkas för lite" , "Vill ni ha det som i sovjet eller?" och "Nationalism är efterblivet". Och beskrivningen på deras myspace sida sammanfattar detta ganska bra... "Bruksortsråpunk modell 1989". Den här skaffar ni nu!

3 kommentarer:

  1. "Bruksortsråpunk modell 1989"


    Hahaha!

    /P

    SvaraRadera
  2. "Vill ni ha det som i sovjet eller" = Doktor Kosmos-cover?

    SvaraRadera
  3. Tompa Tondöv/Nedslagsplats11 maj 2010 kl. 22:24

    "Vill ni ha det som i sovjet eller?"=Ej Doktor Kosmos cover, bara titelstöld har jag fått veta.

    SvaraRadera