fredag 11 februari 2011

E.A.T.E.R - If nothing's right... go left 7''

Ernst And The Edsholm Rebels första studiogiv med nya låtar sedan dom återupptog manglandet igen har äntligen nått mig. Jag har inte varit något jättefan av Eater innan men köpte ändå samlings LP'n som kom ifjol, och visst finns det guldkorn i "gamla" Eaters repertoar, men jag har som sagt inte övertygats helt innan. Kanske man får ha i åtanke också att jag har ingen nostalgisk relation med Eater, då jag fortfarande byggde sandslott och cyklade bmx när det begav sig sist...
Nog om det, nu är det nya tag och ny 7'' kallad "If nothing's right...go left" och det första som slår mig är ju hur jävla snygg den är med fett gatefold omslag och splatter vinyl, så där blir det bägge tummar upp. Om vi går över till musiken då så blev jag jävligt positivt överaskad med tanke på vad jag tyckt om det äldre materialet. Dessa 5 låtar piskar det gamla så in i helvete. Det är 5 låtar p-u-n-k. Inte käng,crust,oi eller annan valfri genre. Utan arg, rå, punk. 2 sångare är ju en grej som jag är svag för och även här låter det riktigt bra och dom kompletterar varandra bra. Alla låtar är väl inte lika starka i mitt tycke här heller men överlag så funkar det fint. Sen måste jag också ge ett plus till texterna också som jag gillar, inga nya ämnen under solen men jag gillar sättet dom är skrivna på. Låten "Go inside" blir favoriten för mig på denna 7'' som jag absolut kommer att köra många varv på spelaren. Ska bli kul att höra fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar