onsdag 2 februari 2011

V/A - Ghettoblaster from hell vol 1 Kassett

Göteborgs trevligaste skåning, Nisse Sjööman, har fått ut sin första samlingskassett där 8 band samsas om dom 30 minuterna. Första upplagan (svarta) om 30 ex är redan slut men en andra rosa upplaga är redan fixad. Medverkar gör bl.a Blogg As Fuck favoriter som Kronofogden, Glöm Dä!, Desperat och Aggrenation, men dessa finns ju att läsa om på annan plats här på bloggeriet. Så jag koncentrerar mig på dom återstående 4 banden. Största överaskningen för mig var Beyond Pink som jag sett live några gånger men inte fattat tycke för alls. Visst att det har varit en jävla energi, men resten har inte imponerat på mig. Därför har jag aldrig brytt mig om att kolla in deras skivor, men det får jag ta och göra nu. Deras två låtar är ju skitbra! Spotlicks tilltalar mig inte alls med deras 77 punk. Headons går väl också att placera i 77 facket, men med lite Ramones influenser och fyllekörer, haha. Jäkligt poppigt och melodiöst men ganska bra tycker jag. Sist ut av dom jag inte tidigare lyssnat på är Svarteskerm, och jag måste tyvärr säga att deras låt "KKKurragömma" inte gör mig speciellt nyfiken på bandets övriga grejer. Och nej det har inget med att dom är kristna att göra... Men 5 skitbra band av 8 är ju köpargument nog tycker jag, så kontakta Nisse och styr upp ett köp. 25kr + porto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar