onsdag 17 augusti 2011

Nedslagsplats - ...säger nej CDr

I Maj förra året fick jag en demo med Umeåbandet Nedslagsplats som jag blev jävligt förtjust i. "Bruksortsråpunk modell 1989" stod det i det medföljande brevet, och det var en schysst beskrivning av deras Svart Snö doftande punk. Till denna inspelningen har väl inte sådär jättemycket hänt vad jag kan urskilja, även om bandet själva säger att det går lite långsammare nu. Själv var jag tvungen att plocka fram första demon igen för att kolla, och det var framför allt för att Slavestate skrev i sin recension att " Umeåtrion har lämnat det mesta av entakten och blastbeatsen bakom sig". Då jag inte för hela min värld kunde minnas att det var entakt och blastbeats på den, och det var det mycket riktigt inte. Helt dement är jag tydligen inte ännu.
I mina öron låter det som sagt ungefär som sist, och då jag gillade det innan, så gör jag ju således det nu med. Jävligt svängig och bitvis ganska melodiös, utan att bli det minsta lalligt, punk a'la Svart Snö som sagt som jag hoppas blir en 7'' nästa gång jag hör den. För om jag fattat rätt så ska det bli någon form av skiva av denna inspelningen. 9 låtar varav två fanns med på förra demon också. Jag gillar som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar