tisdag 30 augusti 2011

Vervain - Gammal skate/Ny hardcore MCD

Tyckte att en del låtar på Vervain's fullängdare var rätt bra, för att sedan inte gilla den efterföljande 7'' något vidare. Och inte heller denna gången får Malmös Vervain det att sätta sig hos mig. Tycker att deras hardcore är alldeles för gnällig. Gnällig sång och gnälliga gitarrslingor, plus rätt mycket meckande överlag. Varför ska det hållas på och krånglas så? Vervain är ju jävligt duktiga på att spela så det är snortight och välarrangerat, och jag fattar att inte alla band i världen nöjer sig med "vers-ref-vers-ref-solo-vers-ref". Men JAG är av den åsikten att oftast funkar devisen "less is more", med vissa undantag förstås. 6 låtar med svenska texter innehåller skivan och jag kan tänka mig att om HC är det som får ditt hjärta att slå så är Vervain perfekt. Själv klarar jag mig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar