tisdag 31 januari 2012

Turist i tillvaron vol 2 LP

Sörling har fått ut volym 2 i sin serie samlingsplattor "Turist i tillvaron" , och som ni säkert alla vet så är ju även vol 3 och 4 spikade och kommer att komma under våren / sommaren. Konceptet är ju kanon när bolag och banden delar på kostnaden och således också på dom färdiga skivorna. Vilket ju även gör att det blir bra spridning på dom. Spridning är det också, precis som på vol 1, på dom olika banden genremässigt vilket jag tror kan ses både negativt och positivt. Men då även en trångsynt figur som jag själv ser det som positivt, så gör nog dom flesta det :-) . Även om jag kanske skulle vilja haft med några lite "hårdare" band med även denna gången. Dock håller jag fast vid det jag skrev om ettan att är du det minsta intresserad av vad punksverige har att erbjuda år 2012 så köper du skivan oavsett banden som är på, du lär ju garanterat hitta något eller några band du gillar och sedan kan kolla upp närmare. Enligt mitt tycke och smak så finns hela spektrat representerat här, från inte bra alls till kanon. Favoriterna för mig denna gången var väl ingen direkt överaskning utan det är Brottskod 11 som sopar hem den titeln. Andra som föll herr Sjögren i smaken och som jag tyckte höjde sig över mängden var Insidious Process, Striker, Fubbix och Bittra Miner som jag tidigare inte hört mig veterligen. Inte vad jag kan komma ihåg nu i alla fall. Även Mimikry tyckte jag svängde bra. Som sagt här finns något för alla och det är köpargument nog. Hörde förresten att det finns ett band i Tidaholm som var sugna på en senare volym...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar