måndag 9 januari 2012

Tramwreck - Power vomit Cass

bilden snodd från Lukinzine...
Tramwreck från Göteborg är ett relativt nystartat band (startade förra hösten) och detta är deras första släpp. En kassett kallad "Power vomit" tryckt i 221 ex. 7 låtar avverkas rätt snabbt, och det tog mig ett par genomlyssningar innan jag fick ordning på det. Inte för att det går i ljusets hastighet, men låtarna är ganska korta vilket gjorde att dom flöt ihop lite. Men efter några genomlyssningar så släppte det ordentligt och deras HC/Thrash, med betoning på HC, kom till sin rätt. Gammalt möter nytt, och crossoverkryddningen funkar fan helt perfekt. Inledande GBGHC är en hardcoredänga av gigantiska mått som kommer att ha en given plats på framtida blandskivor. Att jag inte bor i Göteborg skiter jag högaktningsfullt i här och skrålar med i refrängen ändå och känner mig som en i gänget. Hoppas det räknas att jag i alla fall är född där och bodde mina första 5 år i livet på St Pauligatan i nämnda stad... Skämt åsido, men jag blir lite sugen på att vända på kepsen och ge mig in i moshpiten. Dom resterande låtarna kommer inte riktigt upp i samma klass, men det är en rätt hög lägstanivå på det. Är väl bara någon 20-30 sekunders låt som jag tyckte var rätt tråkig, men med tanke på längden så är det inga problem. Tyckte den ena sången (växelsång) var lite skum i början men även det försvann. Tyckte den var lite stötig och att det var lite märkliga fraseringar ibland, men det visade sig att det bara var en vanesak för mig. Lätt värd att kolla upp denna innan den försvinner. Känner du att kängnäven behöver en paus så spana in Tramwreck's crossover-HC. Du borde gilla't...

2 kommentarer: